Jesteś tutaj

Gry i symulacje w szkoleniach stanowiskowych

Sesje szkoleniowe i kursy dla menedżerów dzielą się na wiele typów szkoleń: rozwojowe, stanowiskowe, oraz przypominające. W branży szkoleniowej pracownicy firm szkoleniowych najczęściej przygotowują szkolenia rozwijające kompetencje. Jednak dobry menedżer powinien organizować w wielu sytuacjach przysposobienie przysposabiające do stanowiska pracy. W tym wpisie prezentuję, które aspekty są w tej materii często pomijane a ważne.
Kursy stanowiskowe to doskonalenie kompetencji odpowiedniego zorganizowania zadań na stanowisku pracy, czyli wykorzystania w rzeczywistości biznesowej:
- metod sprawnej działalności zawodowej,
- technik etycznej współpracy,
- zachowań determinujących zrozumienie efektywnych metod pracy oraz ich doskonalenie,
- nawyków efektywnego wykonywania aktywności zawodowej.
W projektach szkoleniowych stanowiskowych można wykorzystać gry i symulacje. Dowiedziałem się tego, gdy odnalazłem w sieci taki poradnik:
Gry Szkoleniowe http://www.symulacje.edu.pl/gry_symulacyjne.php
W fazie planowania projektów szkoleniowych stanowiskowych trzeba zorganizować:

- diagnozę sytuacji z punktu widzenia czynności na etapach działania projektowego i przygotowawczego,

- badanie sytuacji w oparciu o opisanych w osobnych dokumentach słabych stron i kłopotów we wprowadzaniu usprawnień,

- analizę czynności wraz z precyzowaniem pojawiających się zagrożeń i pokazaniem różnych zachowań w tej sytuacji,

- analizę słabych stron pojawiających się w bliskim otoczeniu, niedaleko osoby pracującej,

- zaprojektowanie wyposażenia stanowiska roboczego właściwie do zamierzonego zadania roboczego.

Przy przeprowadzeniu badania zadań na określonym stanowisku warto uwzględnić:

- listę zagrożeń oraz elementów niekorzystnych dla człowieka występujących w tej akurat grupie zawodów,

- wykresy obrazujące zadania i zagrożenia,

- tabele zawierające zadania w kolejnych etapach działania produkcyjnego i zagrożenia.
W kolejnym poście na tym blogu pokażę zestaw reguł następnej symulacji biznesowej.
Hubert Patrycki
Autor tego wpisu jest absolwentem wydziału religioznastwa Uniwersytetu Opolskiego i studiów podyplomowych z dziedziny administracji publicznej. Posiada licencję Doradcy Konkurencyjności ODE. Po studiach osiadł w Radomiu. Od szesnastu sezonów organizuje treningi i projektuje badania dotykające tematyki promocji i reklamy w branży „telekomunikacja”.

CZYTAJ TAKŻE O:
Symulacje Interersonalne
Warsztaty biznesowe
Gry planszowe
Motywowanie
Zarządzanie dla brygadzistów
Kierowanie
Warsztaty zamknięte
Narzędzia Instrukcje dla konsultantów