Jesteś tutaj

Jak obecnie wygląda rekrutacja przy pomocy social mediów.


Wyszukanie odpowiedniego pracownika niejednokrotnie jest dużym problemem dla pracodawców oraz rekruterów, tak więc coraz częściej oni sięgają po najróżniejsze sposoby na to, aby trafić na kogoś odpowiedniego. Ostatnio coraz chętniej w takich działaniach wykorzystuje się także społecznościowe media, z jakich korzysta już większość Polaków.

Tak naprawdę konta na Facebooku czy Twitterze posiada już blisko 60 procent społeczeństwa. Duża ich część to ludzie młodzi, doskonale znający nowoczesne rozwiązania technologiczne i często ich używający. Oni też nie boją się przed wykorzystywaniem social mediów do poszukiwań pracy, ale też rekruterzy coraz częściej do tego typu ludzi właśnie taką metodą docierają.

Jednym z najczęściej używanych sposobów prowadzenia rekrutacji będzie umieszczenie na facebookowej stronie propozycji pracy, jaka później udostępniana będzie przez osoby, które będą tym zainteresowane. Dzięki temu czasami się ona błyskawicznie roznosi, dając jednocześnie spore szanse na dotarcie do właściwego kandydata.


Często wykorzystywane jest także polecanie osób, które się zna do oferowane pracy, rekrutacja w taki sposób bardzo chętnie jest także używana przez osoby szukające pracowników. Co bardzo istotne, dużym plusem takiej formy poszukiwania nowych pracowników będzie to, że w niewielu przypadkach osoby, które się poleca nie spełniają wymagań jakie są postawione przed daną firmę.


W chwili obecnej najczęściej się szuka osoby na stanowiska o dużej rotacji, między innymi w gastronomii, handlu czy ochronie. Całkiem sporo ofert będzie również dotyczyć marketingu oraz reklamy, ponieważ w każdej z tych branż social media są niezwykle popularne. Na firmowych funpage\'ach znajdą także oferty dla siebie informatycy, kierownicy czy biurowi pracownicy.


Mimo że zainteresowanie mediami społecznościowymipopularność społecznościowych mediówcały czas rośnie podczas prowadzenia rekrutacji, to nadal nie nie są jeszcze optymalnie wykorzystane. W chwili obecnej podstawową przeszkodą jest zbyt mała ilość odpowiednich narzędzi, które mogłyby zautomatyzować zarządzanie ofertami. Jeżeli takie narzędzia zostaną dostarczone, to popularność tych metod wzrośnie jeszcze bardziej.