Jesteś tutaj

Ważność diagnozy potrzeb rozwojowych

W poniższym odcinku mojego bloga opiszę kurs dla menedżerów, jaki prowadziłem rok temu. Zrozumiałem wówczas jak istotne staje się coraz częściej dobre diagnozowanie potrzeb szkoleniowych osób szkolonych. Osoby szkolone często nie uświadamiają sobie, co chcą się dowiedzieć na szkoleniu. Dobrze jest ich odpowiednio wypytać przed całym projektem szkoleniowym.
Prowadziłem projekt szkoleniowy, w którym osoby biorące udział w szkoleniu nie byli świadomi własnych oczekiwań rozwojowych. Wydało im się, iż wybierają się na kurs outdoor. Okazali się być przygotowani na wycieczki outdoor oraz maksimum radości z przygotowanych im zadań. W momencie, gdy weszli do pensjonatu w górach, wydało się, iż sesje będą w tradycyjnej formie. Informacje do sporządzenia tego case study zaczerpnąłem z tego portalu:
http://www.hrmapa.pl/aktualnosci/pokaz/17/assessment-development-center- AC i DC
W tej sesji szkoleniowej brali udział następujący pracownicy firmy z branży meblowej:
Janek – brał udział w projektach doradczych i szkoleniowych, ma doświadczenie menedżerskie w dużych firmach, ma 2 dzieci. Chce poszerzać swoje doświadczenie w tematach nowoczesnej działalności marketingowej, nie kocha za bardzo na szkoleniach gier i zabaw.
Zosia – była seminarzystką znanego mi profesora na 5 semestrze socjologii i komunikacji medialnej, kocha zwiedzanie nowych miejsc oraz rockową i popową odmianę występów Red Hot, pragnie dowiedzieć się najważniejszych spraw z obszaru prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami, jej sposób spędzania wolnego czasu to gotowanie. Lubi gry menedżerskie w trakcie projektu szkoleniowego.
Adrian – szef małego działu w firmie, pracuje w Piasecznie, podjął studia w Rzeszowie, ma 30 lat. Kocha wyścigi samochodowe oraz gry komputerowe. Zamierza uczyć się teorii z obszaru prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami i jasnego komunikowania się.
Grzegorz – ma 52 lata, po rozwodzie, kocha kino, konie i wycieczki po okolicy. W następnym miesiącu wybiera się na ekstremalną wyprawę w góry. Pragnie znaleźć w życiu spokój. zadania outdorowe to dla niego strata czasu.
Opisani ludzie byli dość od siebie odmienni. Na dodatek nie zrobiłem diagnozy dążeń rozwojowych. W końcu opisani pracownicy biorący udział w szkoleniu byli niezadowoleni. W następnym wpisie na blogu zaprezentuję praktyczne sposoby badania potrzeb rozwojowych.
To tyle haerowych inspiracji.
Opracowanie:Ludwik Wolski
Twórca tej notatki jest absolwentem kierunku ekonomii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu i studiów podyplomowych z obszaru . Posiada tytuł Konsultanta Zmiany i Innowacji CGH. Rozwija swoją firmę w Rawie Mazowieckiej. Od dwóch lat wykłada i tworzy badania dotyczące kompetencji społecznych w sektorze „mediów”.

SŁOWA KLUCZOWE:
Audyty satysfakcji
Ocena 360 w biznesie
Polityka kadrowa w prywatnej firmie
Praktyczne zarządzanie ludźmi
Projekty doradcze i wdrożeniowe w HR
Badania osobowości
Systemy rekrutacyjne