Jesteś tutaj

Dobre reguły symulacji biznesowej

Dobrze napisane instrukcje do symulacji muszą być sformułowane prostym językiem i zrozumiałe. Poniżej prezentuję przykład poprawnie napisanych opisów gier i symulacji. Cel jest sformułowany tak: zadaniem uczestników będzie skonstuowanie drogowego przejazdu, po którym na drugą stronę rzeki przejedzie samochód z fikcyjnym bagażem. Nauczyłem się tego, wtedy gdy znalazłem tenże poradnik: http://www.symulacje.edu.pl/menadzerskie.php
Niżej dalszy ciąg dobrego zbioru zasad do gry menedżerskiej:
1. Most można montować jedynie z dostarczonego przez trenera materiału.
2. Most nie powinien dotykać innych stałych przedmiotów (dla przykładu tablicy, krzesła itd.). Most nie powinien być również zaczepiony lub podpierany od góry na przykład linką lub ręką budowniczego. Powinien trzymać się całkowicie samodzielnie na podłożu.
3. Samochód ma być przemieszczony samodzielnie. W czasie przejeżdżania przez most będzie przemieszczać się przednimi i tylnymi oponami po budowli.
4. Pojazd będzie przemieszczany na moście w taki sposób, by w każdym momencie przejazdu znajdował się min. 30 cm nad podłogą.
5. Zabawkowy TIR powinien być przemieszczany wzdłuż budowli przez dokładnie jednego uczestnika gry w grupie szkoleniowej. Przejazd rozpoczyna się od ustawienia pojazdu przed miejscem pokazanym przez szkoleniowca prowadzącego grę. Przemieszczenie ma swój koniec po przejechaniu linii końcowej. Następnie samochód powinien jeszcze ustać stabilnie na jezdni mostu przez dwadzieścia sekund.
6. Gdy podstawa budowli okaże się naruszona, jednakże zabawkowy TIR zostanie przewieziony wzdłuż budowli w taki sposób, by w każdym punkcie mostu był dokładnie 30 centymetrów nad podłożem, gra będzie zaliczona.
W następnym poście na tym blogu pokażę zbiór zasad następnej gry decyzyjnej.
Krzysztof Prawda
Twórca tego komentarza jest absolwentem kierunku nauk o ziemii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie i studiów podyplomowych z zakresu etnologii. Posiada licencję Doradcy Zmiany Osobistej ELP. Kieruje agencją treningową w Opolu. Od dwudziestu lat prowadzi zajęcia i pisze gry dotyczące przywództwa sytuacyjnego w sektorze „przemysł lekki”.

SŁOWA KLUCZOWE:
Gry Team building
Treningi biznesowe
Gry komputerowe
Lider i menedżer
Symulacje Six Sigma
Rozwój osobisty
Firmy szkoleniowe
Poradniki dla wykładowców